Zašto je Google My Business ključ za lokalne preduzetnike?

Zašto je Google Preduzece najvažniji alat za lokalne preduzetnike?

Zašto lokalni preduzetnici gube potencijalne mušterije?

Imate odličan kafić, radionicu, frizerski salon ili neku drugu lokalnu radnju. Vaši proizvodi i usluge su fantastični, ali primetili ste da konkurencija privlači više mušterija – čak iako niste sigurni da su bolji od vas.

To je zato što danas većina ljudi traži usluge i proizvode putem interneta. Ako vas nema na internetu, za njih praktično ne postojite. I tu dolazi na scenu Google Preduzeće ili Google my Business (GMB) – besplatan, ali moćan alat koji lokalni preduzetnici moraju da koriste kako bi privukli mušterije u svoje radnje.

Kako vam Google My Business može pomoći?

1. Vaša "digitalna vizit karta" dostupna svima

Google My Business omogućava vašem preduzeću da se pojavi na Google pretrazi i Google mapama. Kada neko traži, na primer, “frizerski salon u Novom Sadu” ili “najbolji restoran u blizini”, GMB prikazuje vaš biznis uz tačne informacije kao što su:

  • Lokacija (adresu mogu odmah da vide na mapi i dobiju uputstva za dolazak).
  • Radno vreme (važna informacija – niko ne voli da dolazi pred zatvorena vrata).
  • Broj telefona (klikom mogu odmah da vas pozovu).

Primer iz prakse: Zamislite da vodite automehaničarsku radionicu. Neko je na putu, imao je kvar i traži “automehaničara blizu mene”. Ako ste na GMB-u ili nekom lokalnom Adresaru, pojaviće se vaša radionica sa brojem telefona i uputstvom kako da vas nađe. Bez Google preduzeća, ta mušterija će otići kod vaše konkurencije.

2. Prikupite recenzije i izgradite poverenje

Jedna od najvažnijih stvari kod online prisustva su recenzije. Ljudi vole da pročitaju iskustva drugih pre nego što se odluče gde će otići. Na GMB-u mušterije mogu da ostave ocene i komentare, što će pomoći vašem biznisu da izgradi reputaciju.

Saveti:

  • Zamolite zadovoljne mušterije da ostave recenziju.
  • Redovno odgovarajte na recenzije – čak i na one negativne. Zahvalite se na pozitivnim ocenama i ponudite rešenje za nezadovoljne mušterije. To pokazuje da vam je stalo do njih.

Primer: Radite u maloprodaji. Vaša konkurencija ima 10 pozitivnih recenzija, dok vi imate 0 jer niste na GMB-u. Šta mislite ko će dobiti više mušterija?

3. Promovišite specijalne ponude i novosti

GMB vam omogućava da delite aktuelnosti, kao što su:

  • Popusti, akcije ili specijalne ponude.
  • Informacije o novim proizvodima ili uslugama.
  • Obaveštenja o promeni radnog vremena ili posebnim događajima.

Primer iz prakse: Recimo da vodite restoran. Kroz Google preduzeće možete obavestiti ljude o “Specijalnom meniju petkom” ili “Sniženju za ručak od 12 do 15 h”. Kada neko traži restoran u vašoj blizini, ovo može biti upravo ono što će ga privući kod vas.

4. Praćenje rezultata – znate šta funkcioniše

GMB ima ugrađene alate za analitiku, pa možete da vidite:

  • Koliko ljudi je pronašlo vaš biznis na Google-u.
  • Koliko njih je kliknulo na vašu lokaciju, broj telefona ili web sajt.
  • Koji upiti ili reči ljudi koriste da bi vas pronašli.

Ovi podaci vam omogućavaju da prilagodite svoju strategiju i privučete još više mušterija.

Google preduzeće je ključ uspeha za lokalne preduzetnike

Kao lokalni preduzetnik, vi ne morate da budete stručnjak za digitalni marketing da biste koristili Google My Business. Sve što je potrebno jeste da odvojite malo vremena da popunite informacije o svom biznisu i ažurirate ih kad god je potrebno.

U suštini, GMB je kao vaš besplatan pomoćnik za marketing – on radi za vas 24 sata dnevno i dovodi vam nove mušterije čak i dok spavate.

Nemojte dozvoliti da vaša konkurencija dobije prednost samo zato što koristi ovaj besplatan alat, a vi ne. Uzmite stvar u svoje ruke i napravite profil na Google My Business već danas, ukoliko vam je potrebna pomoć možete preuzeti naš besplatni vodič za “Kreiranje i optimizaciju profila na Google Preduzeću – OVDE!

Ako želite da saznate više o tome kako da unapredite svoje poslovanje, posetite naš sajt Adresar Info. U našoj BIBLIOTECI ćete pronaći savete i resurse koji će vam pomoći da učinite svoj biznis još uspešnijim!